Selecteer een pagina

QudataView on Trends: Customer journey

195.00

Beschrijving

De customer journey

Internet is niet meer weg te denken

CONSUMENTEN MOGEN IN DE ORIËNTATIE- EN INFORMATIEFASE DAN MEER ONLINE ZIJN GAAN ‘REIZEN’, DE WINKEL IS EN BLIJFT OVERTUIGEND FAVORIET ALS HET GAAT OM DE UITEINDELIJKE AANKOOP VAN ARTIKELEN IN DE WOONBRANCHE. DAT BLIJKT UIT RECENT ONDERZOEK VAN QUDATA MARKT- & TRENDANALYSES WAARVAN DE RESULTATEN GEBUNDELD ZIJN IN DIT NIEUWE RAPPORT ‘QUDATAVIEW: TRENDS IN CUSTOMER JOURNEY 2011-2016’.

De customer journey kan grofweg onderverdeeld worden in vier fases: van de eerste oriëntatie, via het verzamelen van de nodige informatie en vervolgens de communicatie over de mogelijke productkeuze tot de uiteindelijke aankoop van een product. Inzicht in de stappen die consumenten zetten op weg naar die aankoop bieden fabrikanten, leveranciers en winkeliers mogelijkheden om ze nog beter te bereiken en zo in een zo vroeg mogelijk stadium aan zich te binden.

Verantwoording

Dit rapport is gebaseerd op 25 consumentenonderzoeken naar de aankoop van producten in de woning over de periode van 2011 tot en met 2016. In alle onderzoeken vragen wij naar de customer journey bij de aanschaf van deze producten. De resultaten van deze onderzoeken hebben we per jaar bij elkaar opgeteld. Op basis hiervan hebben we een aardig inzicht in de trends over de aankooppatronen van consumenten over de laatste jaren. Bij de onderverdeling van specifieke bronnen zijn de gezamenlijke rapporten van 2016 gebruikt.

De resultaten hiervan vindt u in dit rapport.